Charlotte Brontë: Jane Eyre

1:00

Úgy érzem, áttértünk az angol klasszikusokra :) 



 A "fő" Brontë könyveket mindig is sokkal izgalmasabbnak tartottam mint az Austin könyveket, mert a szerelmi szálon kívül van bennük valami rejtélyes, „sötét” dolog, egy őrült szereplő vagy valami ilyesmi. És ha most megkérdeznétek tőlem, hogy akkor melyik a kedvenc angol klasszikusom, nagyon nagy bajban lennék, de valószínűleg azt mondanám, hogy a Jane Eyre. Rögtön utána a Büszkeség és balítélet. 

Charlotte Brontë fiatalok számára egy kicsit „barátságosabbá” tett könyvét először még általános iskolás koromban olvastam, A lowoodi árva ugyanis a Jane Eyre „gyerekváltozata”, aztán később jött a rendes könyv is, azonban nem vettem a kezembe semmilyen Brontét Az üvöltő szelek óta. A pályaalkalmassági vizsgámon kellett egy általam választott könyvet bemutatni, és volt egy lista ajánlott könyvekkel, az elsők között pedig ott volt a Jane Eyre is, én pedig olyan régen olvastam már, gondoltam, miért ne olvasnám el újra, úgysem emlékszem mindenre rendesen. Ti is úgy vagytok vele, hogy mindegy, akárhányszor olvastok újra egy könyvet, mindig vannak benne új dolgok? Mert a Jane Eyre sokkal jobb volt, mint amire emlékeztem. 

A történet főszereplője Jane Eyre, 10 éves korában találkozunk vele először. Az árván maradt kislányt nagynénje neveli, de Jane úgy érzi, hogy a házban senki nem szereti őt – ő sem szereti a Reed családot. Egy orvos tanácsára küldik el őt a háztól, így kerül a lowoodi intézetbe, ahol a kezdeti nehézségek után 8 „boldogabb” évet tölt el diákként majd tanítóként. Ám változásra vágyik, így nevelőnőként helyezkedik el Thornfield Hallban Mr. Rochester örökbefogadott lánya mellett. Itt életében először boldognak érezheti magát, de úgy tűnik, ez a boldogság nem tarthat örökké. 

Higgyetek nekem, ez egy nagyon jó könyv. Ha titeket nem kötnek le ezek a látszólag mindenféle „izgalmas” cselekmény nélküli romantikus regények, kérlek, olvassátok el a Jane Eyre-t. Kérlek. A történet izgalmas, a szereplők „igaziak”, és a férfi főszereplő Mr. Edward Fairfax Rochester (ha elolvassátok, megértitek) :) A könyv tényleg olvastatja magát, nagyon nehéz letenni, én nagyon sok szeretettel ajánlom mindenkinek!

You Might Also Like

0 megjegyzés

Üzemeltető: Blogger.