Márquez - Száz év magány

5:10


Úgy tűnik, hogy amióta befejeztem a gimnáziumot, magamtól olvasok el mindenféle szépirodalmi klasszikusokat, és még akkor is befejezem őket, ha nem tetszenek (most a Dorian Grey arcképére nézek nagyon csúnyán). Márquez Száz év magányáról még az előző tanév elején tanultunk, de csak most nyáron sikerült megszereznünk és kiolvasnom.

A történet a Buendía család tagjainak életét mutatja be az első Macondóba érkezőktől (Ursula és José Arcadio) a sok-sok évvel később születő utolsó Buendíáig. Az évek alatt a család és a mesebeli Macondo sok mindent megél, és ezek a történések sok helyen párhuzamba állíthatók mitológiai történetekkel, történelmi eseményekkel - a család története ugyanis az emberiség fejlődéstörténete.

Ha jobban belegondolok, a történet igazából leírhatatlan, tehát ha egy picit is érdekel titeket, el kell olvasnotok, bocs.

A könyv szerintem nem fog tetszeni azoknak, akiknek alacsony hülyeség-tűrésük. Elmagyarázom: a család tagjai furák - valakinek malacfarka fog nőni, sokan szerelmesek lesznek egy rokonukba, aki konkrétan a nagyanyjuk lehetne (néha az is), szellemekkel fognak beszélgetni, vagy gyerekeket vesznek feleségül. Arról ne is beszéljük (és ez egy teljesen normális dolog), hogy a családban négy-öt név ismétlődik, ami elsőre nagyon furcsa lehet, de olvasás közben nem az. Szóval azok, akik nem bírják az ilyen és ehhez hasonló dolgokat, ne kezdjenek bele a könyvbe, mert lehet, hogy az ötödik oldalon becsukják (és kidobják az ablakon).  
Azoknak, akiknek nincs semmi bajuk ezekkel a dolgoknak, valószínűleg tetszeni fog a Száz év magány - nekem például nagyon tetszett, szerintem érdekes (naná) és szórakoztató olvasmány volt. Ajánlom mindenkinek, aki bírja a fentebb felsorolt varázslatos-mitikus dolgokat. :)

You Might Also Like

4 megjegyzés

  1. Nagyon régóta mondom, hogy ez a kedvenc könyvem (a Szerelem kolera idejénnel együttesen), de most eszembe juttattad és megjött a kedvem hozzá, hogy újra elolvassam!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A Szerelem a kolera idejént ezennel felvettem a listámra, köszönöm! :)

      Törlés
  2. Úgy nőttem fel, hogy el akarom olvasni ezt a könyvet, mert nagymamám kedvence és legalább ezerszer olvasta és én pedig mindig beleütközök nála. Viszont eléggé elfelejtettem, úgyhogy örülök ennek a posztnak! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is örülök - és remélem, akkor most sikerül elolvasnod! :)

      Törlés

Üzemeltető: Blogger.