Online: Krémmánia

1:00

...avagy krémmániázz okosan!


Azoknak, akik eddig nem ismernék a Krémmánia.hu-t, dióhéjban így lehetne összefoglalni: ez egy olyan oldal, vagy inkább "adatbázis", ahol különböző kozmetikumokat lehet véleményezni.

Ez így igaz is, meg nem is - mert az oldalra a tagok tölthetik fel a krémeket (és az összetevőiket), de lehet krémeket is elemezni, sminkeket feltölteni, keresgélni a márkák termékei között, egyszóval csupa boldogság az egész. Ja, és az oldalnak van blogja és boltja is, tehát ha valaki kicsit is szeret sminkelni, remekül tud órákat eltölteni a gép előtt, véleményeket olvasgatva és kívánságlistát szerkesztgetve. Én szóltam. :)

Ami szerintem az oldal legjobb és legfontosabb funkciója, hogy véleményt lehet írni egy adott kozmetikumról, és azt 1-től 5-ig pontozni. És ez azért jó, mert hétköznapi Micik írják le azt, hogy az adott termék mennyire jó vagy rossz, nincs rajtuk az a nyomás, hogy azt mondják, hogy XY a világ legjobb szemhéjtusa, csak ezt vegyétek meg, csak azért, mert ingyen kapták. Ez így egy kicsit olyan, mintha a barátnődet kérdeznéd meg, csak itt nem egyféle választ kapsz a kérdésedre.

Viszont ez a hétköznapi miciség és pontozás félrevezető lehet, mert mi alapján mondom egy termékre azt, hogy "haver, ez de jó"? Azért, mert olcsó volt? Vagy mert az ár-érték aránya szuper? Vagy miért?
Ugye, mindenki különböző, ezért nem biztos, hogy az én bőröm szeretni fogja azt az alapozót, ami másnak évek óta bevált. És hiába van 4,67 pontja, az én arcom akkor is inkább egy érett szederre fog hasonlítani, 147 értékelés ide vagy oda. Vagy pont fordítva: hiába van egy terméknek 2,3-as értékelése, ha nekem az eddig szuperül bevált, nem hat meg, hogy eddig csak rossz véleményt írtak róla (ilyen például az egyik legnagyobb kedvencem, egy Alverde folyékony pirosító, 2.5-ös értékeléssel, de szerintem én felvásárolom a fél magyarországi készletet). Illetve ugye azt se felejtsük el, hogy mindenki másképp sminkel, valaki régóta, valaki pedig csak most tanulja, hogy hogyan kell tussal vonalat húzni. És nem biztos, hogy az első használat után kiderül, hogy az adott termék mennyire jó, vagy mennyire nem jó.
Ja, és az értékelést se feledkezzünk meg, az nagyon félrevezető lehet. Én például a legtöbb dologra négy csillagot szoktam adni. Nem azért, mert nem szuperál szuperül, hanem mert egyszerűen nem csodaszer, amiért az 5 csillagot adnám. Ezzel a roppant tanulságos történettel csak arra akartam rávilágítani, hogy mindenki másképp értékel dolgokat, tehát különböző pontozási rendszerek alapján hogy mondja meg az ember, hogy most XY a világ csodaszere, vagy csak egy átlagosan jó szempillaspirál? (#firstworldproblem)

Összefoglalva: a Krémmánia egy rendkívül szuper dolog, viszont butaság lenne kizárólag csak az ottani vélemények alapján vásárolni - kiindulási alapnak viszont nem rossz. :)
És függőséget okoz. Komolyan.



You Might Also Like

0 megjegyzés

Üzemeltető: Blogger.