Dan Brown - Inferno

1:00

SPOILER!


Dan Brown Robert Langdon-sorozatának negyedik könyve az Inferno, ami pont egy vizsgaidőszakos olvasmány. Tényleg. Mert amíg az ember ezt olvassa, valami hasznosat is csinál a "tanulás" alatt értett egész napos semmittevés helyett. És gyorsan lehet olvasni.

A történet a megszokott izgalmas-nyomozós-menekülős szálon fut, az elején egy kis csavarral indít, amit a végére még jobban megcsavar, míg az olvasó azt nem fogja érezni, hogy Dan Brown csak szórakozik vele. Langdon a könyv elején egy firenzei kórházi ágyon ébred, és nem tudja, hogy került az olasz városba az Államokból, majd egy fiatal doktornő segítségével Dante Isteni színjátéka nyomán megkezdődik a versenyfutás az idővel, hogy megakadályozzák egy őrült tudós tervét, amely megváltoztathatja a világot...

Azt kell mondanom, hogy nagyjából az 500. oldalig az Inferno egy nagyon izgalmas könyv, és ahogy egyre jobban összefutnak a szálak, az ember képtelen letenni a könyvet. (És van benne egy A szürke ötven árnyalata utalás, amit én olvasás közben igen viccesnek találtam.) Igen ám, de ezek a szálak annyira összegabalyodnak a végére, hogy az embernek lesz egy olyan érzése, hogy az írónak nem volt ideje rendesen kidolgoznia a cselekményt. És ez nagyon zavaró. Túl kevés információt kapunk a végére. Legalább egy-két szálat el lehetett volna varrni, hogy ne legyen az olvasó fejében még több kérdőjel, mint a történet közepén. 

/Spoiler/
Az ötlet a pestis helyett viszont nagyon jó - persze nem túl vidám, de a probléma, amire az a betegség lesz a megoldása, magában sem vidám, és jó nem elfeledkezni róla. 
/Spoiler vége/

A slendriánsága ellenére azoknak, akik szeretik Robert Langdon történeteit, nem érdemes kihagyniuk az Infernót, habár nem lesz olyan élmény, mint  az elődök, A da Vinci kód vagy az Angyalok és démonok (és őszintén kérdezem, ti emlékeztek az Elveszett jelképre? Mert én nem!).

Ti már olvastátok? Hogy tetszett?

You Might Also Like

1 megjegyzés

  1. Pont ezen gondolkoztam az este én is. Még megjelenéskor megvettem a könyvet, mert az előzőeket is nagyon szerettem. Ez is tetszett, de belegondolva koránt sem annyira mint a da Vinci kód. Ugyanígy elkezdtem felidézi, hogy mi törtét az Elveszett jelképben, de csak egy levágott ujjig és valami vízzel telt hallucinogén medencéig jutottam.

    VálaszTörlés

Üzemeltető: Blogger.