The Grand Budapest Hotel (2014)

10:51

Did he just throw my cat out of the window?


A few weeks ago I went to see The Grand Budapest Hotel, without knowing what to expect from the story or the director, Wes Anderson - I've seen the trailer, and heard a lot of good things about it, that's all. No expectations. Somehow I assumed that is was connected to Budapest - but it isn't. So then what is this movie about?

Néhány hete elmentem megnézni A Grand Budapest Hotelt - azt hozzá kell tennem, hogy noha tudtam a film létezéséről, még valamikor régen láttam az előzetesét is, és Szirmai úrtól is sok jót hallottam róla, de úgy igazából ötletem sem volt, hogy mi a történet, vagy hogy mit várjak egy Wes Anderson filmtől. Ráadásul én kis naiv, azt hittem, hogy lesz valami köze Budapesthez (hát nem volt). De hát akkor miről szól ez a film?


I am going to be really original here and borrow the description from IMDb:
The adventures of Gustave H, a legendary concierge at a famous European hotel between the wars, and Zero Moustafa, the lobby boy who becomes his most trusted friend.
Basically that's it - with a little art theft here, a bit of imprisonment there, loads of funny characters, wonderful actors, ski racing, a Mexico-shaped birthmark, and bringing purple and red together into perfect harmony. And the visuals, gosh, that was perfection.
See?

Most hihetetlenül eredeti leszek, és lefordítom az IMDb filmleírását, miszerint a film a "a világháborúk közötti híres európai szálloda legendás portásának, Gustave H.-nek és a küldönc Zero Moustafának kalandjairól" szól. És tényleg - csak egy kis képrablással, bebörtönzéssel, vicces karakterekkel, hatalmas színészekkel, síeléssel, Mexikó alakú anyajeggyel, és a piros és lila tökéletes harmóniájával megfűszerezve. A látványvilág pedig valami fantasztikus.
Nézzétek csak:


Well, there's not much I can say about this movie (or at least nothing that would make sense to those who haven't seen it yet) - only that I truly enjoyed The Grand Budapest Hotel and I would totally recommend it to everybody. It was a fun, well put together film without a single boring moment.

Igazából elég nagy bajban vagyok, ugyanis én erről a filmről nem tudok többet mondani - illetve úgy nem, hogy azoknak is értelmes legyen, akik még nem látták a filmet. Talán csak annyit tudok még hozzátenni a dolgokhoz, hogy nekem nagyon tetszett A Grand Budapest Hotel, szerintem ne hagyjátok ki. Szórakoztató, látványos, és egy pillanatig sem unalmas.


Ti láttátok már? :)

You Might Also Like

0 megjegyzés

Üzemeltető: Blogger.